Оскільки конкуренція постійно зростає потрібно не тільки робити базові речі, такі як правильна технічна оптимізація і зростання маси посилань, а й покращувати сайт і отримувати трафік для нішевих сайтів. Тому ми постійно стежимо за тим, що відбувається, та виробляємо методики отримання трафіку в конкурентних ТОП-ах. У низькоконкурентних нішах, виконуючи дані рекомендації, можете суттєво збільшити трафік, так як дані.
1. Розширюйте семантичне ядро
Перевага просування інтернет-магазину в тому, що є можливість працювати з широкою семантикою, при цьому мало хто використовує можливі очевидні методи розширення семантики, які підходять для більшості інтернет-магазинів, можна отримувати додатковий трафік, пропрацювавши семантику за такими напрямками:
- Ключі по брендам англійською та російською мовами
- Ключі за цінами
- Ключі за відгуками у категоріях та на сторінках брендів
- Ключі за властивостями товарів
- Ключі по містах
- Розширення СЯ, ключі конкурентів та пошук унікальних ключів яких немає у нашому СЯ
- Ключі рейтингів та добірок товарів
- Пошук ключів у розширених сніпетах
- Інформаційні ключові слова
1.1 Ключі з брендів англійською та російською мовами
Сторінки брендів англійською мовою, як правило, у багатьох опрацьовані, але більшість упускає трафік з російською інтерпретацією назви бренду. Наприклад, “дрель bosсh”
та є запити формату “дрель бош”
Як бачите частотність фрази російською навіть більше, при цьому якщо подивитися ТОП, то ми побачимо, що не всі використовують Бош російською в title
Тобто можна тільки за рахунок цього збільшити шанси зайняти ТОП за багатьма ключами та підвищити релевантність порівняно з конкурентами.
Рішення:
Потрібно зробити поле в адмінці brand_ru і використовувати в генерилках title і h1 Наприклад:
title: Купить &category& &brand& (&brand_ru&) в Киеве, выгодные цены, отзывы | &sitename&
h1: &brand& (&brand_ru&)
Де змінні:
&category& – категорія
&brand& – бренд
&brand_ua& – бренд російською
&sitename& – назва сайту або бренднейм сайту
Час реалізації невеликий, результат може бути дуже хорошим, особливо якщо брендів і категорій багато, сайт вже досить трастовий і ранжується за запитами &category&brand.
1.2 Ключі за цінами та запитами купити
Аналогічно запитам за брендами деякі недооцінюють ключові ціни. Як і в першому випадку, потрібно підвищити релевантність сторінки за запитами категорія+ціна.
Ідемо в ТОП і дивимося:
Як бачите в конкурентному ТОПі є нішевий сайт. Щоб переконатися, що не одна категорія зайшла до ТОПу за запитами з цінами дивимося:
Як бачите результат системний та за багатьма ВЧ-запитами: категорія+ціна або категорія+купити сайт займає ТОП.
Рішення:
- Використовувати ціна у title, description
title: Купить &category& &brand& (&brand_ru&) в Киеве, выгодные цены, отзывы | &sitename&
- Використовувати слова ціна і купити в розмітці сторінки:
Приклад реалізації:
Час реалізації невеликий, але це найкраще рішення для будь-якого інтернет-магазину, який хоче отримувати найгарячіший пошуковий трафік та підвищити релевантність та шанси зайняти ТОП за цими запитами.
1.3. Ключі за відгуками у категоріях та на сторінках категорія+бренд
Цей пункт багато хто недооцінює, а ті магазини, які впровадили у себе, отримують відмінні результати, приклад f.ua. У категорії виводяться відгуки покупців, наприклад:
І це відмінне рішення: ви підвищуєте релевантність категорії, обсяг контенту та підвищуєте довіру до магазину та допомагаєте у виборі продукту, оскільки відгуки – це елемент довіри.
Ну і звичайно важливо зрозуміти, який результат можна отримати:
Сайт приклад f.ua, непогано ранжується за категорією+відгуки та отримує релевантний трафік:
Але вони не пішли далі і упускають трафік за запитами категорія+бренд+відгуки, цим можна скористатися та отримувати трафік для нішевого магазину.
Рішення:
- Використовувати слово відгуки у генерилках title, description
title: Купить &category& &brand& (&brand_ru&) в Киеве, выгодные цены, отзывы | &sitename&
- Використовувати заголовки в контенті, наприклад:
h2:&category& – відгуки покупців
- Виводити 2-3 відгуки для товарів з цієї категорії
Аналогічно потрібно робити для сторінок: категорія+бренд
title: Купить &category& &brand& (&brand_ru&) в Киеве, выгодные цены, отзывы | &sitename&
h1: &category& &brand& (&brand_ru&)
h2: &category& &brand& (&brand_ru&) – відгуки покупців
Виводимо блок відгуків по товарах із цієї категорії та бренду.
Таким чином підвищуємо ймовірність ТОПу за відгуками, покращуємо поведінкові та довіру користувачів. За впровадженням трохи більше ніж пункти 1.1 і 1.2, але й важливість досить висока.
1.4 Ключі за властивостями товарів
Обов’язково треба розуміти які властивості мають товари і робити або статичні сторінки по фільтрах, а ще краще категорії. Наприклад, є “ударные дрели”
Приклад реалізації за фільтрами https://f.ua/shop/dreli-elektricheskie/11532-tip_udarnaya-drel/
Приклад реалізації категоріями
https://tdp.com.ua/catalog/dreli/
Категоріями краще, так як часто створюється багато сміттєвих сторінок по фільтрах за всіма параметрами, які в принципі не будуть приносити ніякого трафіку, оскільки немає пошукового попиту, при цьому посилальна вага, яку ви отримуєте на категорію, буде розпорошуватися на всі ці марні сторінки, а це втрата ваги як категорії, так сторінок якими можна отримувати трафік наприклад категорія+бренд чи категорія+властивість тощо.
Рішення:
- Пропрацювати максимальну семантику за пріоритетними категоріями та зробити основні сторінки за властивостями та брендами або категоріями, або фільтрами.
- Видалити зайві посилання у вихідному коді за тими фільтрами, які просто “зливають” вагу і не є трафіковими.
Час реалізації досить великий, тому що потрібно дивитися семантику конкурентів шукати властивості та бренди, які можуть принести найбільший результат, імплементувати на сайт, але таке опрацювання здатне збільшити трафік у рази для трастового сайту, де такої реалізації не зроблено.
1.5 Ключі по містах
Так само, як і за іншими інтентами, трафік по містах можна і потрібно отримувати. Для цього зазвичай необхідно підвищити релевантність за ключами і створити для пошукового робота розуміння, що сайт працює в багатьох містах. Як завжди йдемо в ТОП і бачимо успішні стратегії впровадження
https://tdp.com.ua/catalog/dreli/udarnye-dreli/
Внизу сайту блок із посиланнями на міста, за якими підвищується ймовірність отримання ТОПів.
Видно, що досить багато НЧ запитів у ТОПі
Рішення:
Як завжди можна щось покращити і в даному випадку неправильно генерується заголовок, ви можете помітити, що для сторінки ударні дрилі блок заголовка з містами “Мы также продаем Электроинструмент в следующих городах”, а має бути “Мы также продаем ударные дрели в следующих городах”, тобто в генерації заголовка має бути підкатегорія, а не категорія:
h2: Ми також продаємо $subcategory$ в наступних містах:
Виводимо блок посилань із назвами міст
Приклад сторінки міста за посиланням https://tdp.com.ua/oplata-i-dostavka/charkiv.html
Час реалізації невеликий, релевантність містами підвищується, але кількість потенційного трафіку по НЧ запитам невелика. Але це один із пунктів, який дозволяє швидко та по всьому сайту отримувати додатковий трафік.
1.6. Розширення СЯ, ключі конкурентів та пошук унікальних ключів яких немає у нашому СЯ
Дуже часто при роботі з проєктом “замилюється око” і оптимізатор не бачить як далі зростати, в такому випадку потрібно просто подивитися конкурентів і зрозуміти за якими ключами ми не доопрацьовуємо, а які взагалі пропускаємо. Для цього можна використовувати інструмент порівняння доменів від Serpstat
Тут ви швидко зможете знайти унікальні ключі ваших конкурентів і порівняти позиції за загальними ключовими словами, це дасть змогу розуміти за якими ключами ви програєте і які ще ключі можете використовувати в просуванні, якщо у вас є відповідні категорії або підкатегорії або створити нові сторінки якщо є товари але не створені фільтри/категорії/підкатегорії, а також можете розуміти, яке СЯ і трафік можете отримати, якщо порівняєте свій домен з найбільш схожим за асортиментом конкурентом, який вже добре ранжується.
Рішення:
- Знайти нові ключі та посадкові сторінки які є у конкурентів але немає у вас.
- Розставити пріоритети, створити додаткові категорії або фільтри для нових сторінок із найбільшим потенціалом трафіку.
- Підготувати контент та отримати зовнішні посилання на ці сторінки.
- Слідкувати за динамікою.
Цей пункт потрібно робити постійно з певною періодичністю, оскільки ТОП змінюється, семантика зростає, а також можна отримувати багато трафіку за тими категоріями, де менша конкуренція, але потрібні посадкові сторінки. Часу займає досить багато, але семантику та трафік можна збільшити у рази, за правильного підходу.
1.7 Ключі рейтингів та добірок товарів
Для багатьох людей, які ще не визначилися з вибором конкретного бренду або моделі товару, дуже важливо зрозуміти який товар у категорії надійний, оптимальний за ціною-якістю або з найкращою гарантією від виробника. Тому, роблячи сторінки рейтингів товарів у категорії, ви не тільки отримуєте додатковий трафік, але й лояльного користувача, який з більшою ймовірністю купить у того, хто допоміг з вибором.
Як робити такі добірки:
- Оцінюємо потенційний пошуковий трафік, беремо категорія + ключ і отримуємо частотність. Для цього дуже добре підходить інструмент API Serpstat http://utils.serpstat.com/
отримуємо пріоритет щодо частотності
- Далі збираємо повну семантику для слів з найбільшою частотністю та отримуємо додаткові інтенти, які можемо використовувати у текстах: китайские, для дома, недорогие тощо.
- Далі робимо добірку товарів, які найбільше підходять для користувачів і для розкриття інтентів. Причому в добірці можна робити різні типи, наприклад, самый надежный, самый недорогой, хороший китайский і т.д.
- В огляді товару бажано вказувати переваги та недоліки кожного товару, щоб користувач міг розуміти, чи підходить цей товар саме для його вимог. Оскільки в ТОПах українських магазинів такі сторінки опрацьовані на досить примітивному рівні, пропонуємо орієнтуватися на сайти-оглядачі США. Але як приклад успішного застосування даної стратегії пропонуємо подивитися, наприклад: https://storgom.ua/novosti/rejting-drelej-dlya-doma.html
Приклади гарного оформлення таких статей:
https://www.consumerreports.org/cordless-drills/best-cordless-drills-of-the-year/
https://bestofmachinery.com/best-cordless-drill-reviews/
https://www.carbibles.com/best-electric-bicycle/ – не цієї тематики, але дуже добре продуманий і приваблює мільйони трафіку у конкурентних нішах США.
Ще одним важливим фактором є, що нарощуючи посилену вагу таких сторінок, ви також просуваєте в ТОПі товари і якщо висока конкуренція по товарах і є запити, то, по суті, отримуєте додатковий трафік по товарах. Також, можна робити анкорні посилання на категорії, а це додаткові ключі та ТОПи за категоріями. Тобто такі сторінки в усіх планах дуже корисні, хоча на даний момент і не дають суттєвого трафіку, але швидше за все це питання часу, тому що за кордоном дедалі більше трафіку за оглядами та рейтингами. Цей тренд може прийти і до нас і якщо робити зараз, то при зростанні пошукового попиту ви отримуватимете відчутний лояльний трафік.
1.8 Пошук ключів та просування у розширених сніпетах
У зв’язку з поточними змінами у видачі складно досягти зростання трафіку навіть при зростанні позицій, але також і з’являються нові можливості, наприклад розширений сніпет або так званий “нульовий результат видачі”. Наприклад, за запитом “рейтинг бойлеров”
Потрапляючи в таку видачу, ви отримуєте відчутну перевагу перед конкурентами, а також значне зростання трафіку.
Як потрапити в розширені сніпети:
- Для початку потрібно знайти ключові слова, за якими є такі сніпети. Найпростіший спосіб використовувати ahrefs.com. Беремо сайт-конкурент або свій сайт і дивимося за якими ключами він у ТОПі з розширених сніпетів
Отримуємо список ключів за якими є розширений сніпет:
- Вибираємо потрібні ключі, займаємося посиленим просуванням цих ключів у ТОП-3 і працюємо над розміткою сторінки. Не вказуватиму які методи розмітки працюють найкраще, але підкажу, що працювати потрібно над таблицями та заголовками. Той хто не полінується знайде у ТОПі відповіді та значно підвищить ймовірність потрапляння в ТОП у розширених сніпетах.
1.9 Інформаційні ключові слова
Коли опрацьовані категорії, фільтри та кількість посилань на комерційні сторінки досить висока в порівнянні з конкурентами, потрібно вирішувати два наступні завдання:
- Отримувати посилання на сторінки, які посилаються на пріоритетні комерційні з потрібними анкорамии.
- Отримувати додатковий трафік на інформаційні запити.
Як отримувати трафік за інформаційними запитами:
- Підбираємо ключі. Як зазвичай йдемо в Serpstat вводимо ключ наприклад “Дрели” і йдемо в розділ: Контент маркетинг/Пошукові питання
- Далі шукаємо відповідні питання. В першу чергу варто брати ключі, які допомагають у виборі, тобто ключі потенційних покупців, наприклад: дрели какой фирмы лучше, какой аккумулятор дрели лучше і т. д.
Таким чином, поступово сайт в очах пошукової системи та користувача перетворюється на надійного помічника та лояльність користувача до бренду та пошуковика до сайту, зростає.
Висновки щодо розширення СЯ
У цьому розділі наведено 9 способів, за допомогою яких можна значно розширити СЯ і отримувати додатковий трафік. Можливо, якась частина у вас уже впроваджена, це чудово, але навряд чи всі пункти. Сподіваюся, інформація буде корисною, оскільки отримана вона на реальному досвіді і застосовується нашими фахівцями. Звичайно не для всіх типів інтернет-магазинів застосовні всі пункти, тут потрібно дивитися детальніше чи підходить цей пункт для вашого магазину, чи є попит, яка вартість впровадження і яка потенційна користь.
Безумовно на використання та отримання результату потрібно виділити час і бюджет, але якщо ви хочете займати ТОП у конкурентних нішах без цього навряд чи вдасться досягти хороших результатів. Потрібно розуміти, що час коли кількість посилань і обсяг тексту на сторінці вирішували основну роль поступово проходить, тому потрібно постійно розвивати ваш сайт, розширювати семантику і отримувати більше трафіку і більший дохід.
2. Правильна внутрішня оптимізація
У цьому розділі немає інформації про те, що потрібно: щоб не було дублів метатегів, сторінок та інших елементарних речей. Так як це апріорі має бути зроблено на будь-якому сайті. Детальна інформація щодо цього пункту є в іншій статті на нашому сайті “Як зробити внутрішню оптимізацію сайту самостійно”. Ми розберемо ті моменти, які вкрай важливі для успішного отримання трафіку та конкуренції з маркетплейсами.
2.1. Оптимальна структура каталогу та меню
Не дивлячись на те, що всі намагаються зробити зручну структуру каталогу та меню, з погляду SEO у більшості випадків спостерігається безліч питань. Тому виникає питання як побудувати оптимальну структуру інтернет-магазину. Оскільки тут немає універсального рішення, розглянемо тезово, як зробити оптимальну структуру сайту:
2.1.1 Структура сайту має відповідати пошуковому попиту
Простіше кажучи, структура має будуватися виходячи із СЯ. Наприклад, є СЯ за категорією дриля:
Розуміючи попит, потрібно обов’язково робити статичні посадкові сторінки під кожну групу запитів. Бажано максимум другий рівень вкладеності
Наприклад:
- sitemane/dreli – url категорії
- sitemane/dreli/bezudarnye – url сторінки за типом
- sitemane/dreli/bosch – url сторінки по бренду
- sitemane/dreli/butovye – url сторінки за класом
Якщо у вас немає посадкових під пошуковий попит, то ви і не отримаєте трафік на ці сторінки. Якщо є великий рівень вкладеності, то сторінки недоотримують посилальну вагу.
2.1.2 Бажано всю структуру робити категоріями, не фільтрами
З погляду програмування набагато простіше робити статичні сторінки з фільтрів. Тобто при натисканні на фільтр з’являється статична сторінка.
Приклад реалізації за фільтрами https://f.ua/shop/dreli-elektricheskie/11532-tip_udarnaya-drel/
Приклад реалізації категоріями
https://tdp.com.ua/catalog/dreli/
Але роблячи за фільтрами часто деякі інтернет-магазини створюють безліч “непотрібних” сторінок, наприклад сторінки по потужності, наприклад: “дрели 370 вт”, за якими немає пошукового попиту.
В результаті виходить кількість посилань з категорії значно зростає і посилальна вага йде на непотрібні сторінки. Так бути не повинно і навіть якщо зроблено фільтрами, то потрібно робити статичні сторінки вибірково не на всі фільтри, а тільки на ті, за якими є пошуковий попит і достатній асортимент, тому краще робити категоріями і контролювати вручну питання розширення або звуження кількох підкатегорій в категорії.
2.1.3 Підкатегорії в меню 2 кліки від головної
Потрібно, щоб був максимально швидкий доступ до категорій та підкатегорій для користувача. Тут особливо пояснювати думаю не потрібно, чим легше користувачеві знайти потрібну інформацію тим краще.
Це поки що лише частина статті, яка доповнюватиметься, щоб ви були в курсі способів збільшення SEO-трафіку та отримували більше органічного трафіку. Підписуйтесь на блог і отримуйте більше корисної інформації від практикуючих SEO-фахівців.