SEO-чекліст з внутрішньої оптимізації сайту на 34 пункти
Сьогодні я покажу вам як за допомогою нашого чек-листа зробити повний SEO аудит сайту з внутрішньої оптимізації. Цей чек-лист допомагає нам значно скоротити час для повного аналізу сайту і не пропустити важливі моменти.
Ми детально розписали всі пункти, щоб без глибоких знань у технічній стороні оптимізації, Ви могли впоратися з процесом. Тому, якщо Ви хочете покращити свої позиції в Google у 2020 році, Вам варто використати подану інформацію та чек-лист.
Також доступна версія чек-листа у форматі google spreadsheet для наших підписників, якщо ви ще не підписалися на наш блог, підпишіться та отримаєте безкоштовно зручний чекліст, який зможете використовувати для оптимізації ваших сайтів.
Для розуміння всіх завдань і чим вони такі важливі для просування, давайте детально розглянемо кожен із пунктів чек-листа.
1. Для всіх сторінок задати Title, Description, H1
Розглянемо особливості кожного з тегів окремо.
Title
Тег title є найважливішим елементом ранжування сторінок. Ключові слова в заголовках сторінок можуть допомогти вашим сторінкам зайняти вищі позиції в пошуковій видачі Google.
Для формування оптимізованого і водночас привабливого title рекомендується:
- Використовувати ключові слова якомога ближче до початку.
- Використовуйте не більше 8 слів або 55-65 символів.
- Для кожної сторінки має бути свій, унікальний title.
- Використовувати назву вашого бренду наприкінці title.
- По можливості використовувати спец. символи та заклик до дії (Купити, Порівняти, Замовити, …)
- Не повторювати одні й самі ключові слова більше двох разів.
Description
Тег description згідно Google не є фактором ранжування. Однак, сформувавши привабливий description можна значно підвищити показник клікабельності (CTR, співвідношення кількості показів до кількості кліків за нашим посиланням на результати видачі), що у свою чергу може вплинути на зростання позиції у видачі.
Для формування привабливого опису рекомендується:
- Використовувати не більше 156 символів.
- Перерахувати переваги товару чи послуги, яку ви продаєте.
- Використовуйте ключову фразу.
- Використовувати емодзи іконки, щоб привернути увагу.
- Для кожної сторінки повинен бути свій унікальний опис.
Запам’ятайте: формуйте description таким чином, щоб користувач захотів натиснути на ваше посилання.
H1
Тег h1 використовується для того, щоб повідомити Google головну тему вашої сторінки.
Тут достатньо прописати назву послуги, категорії, товару. Не потрібно перевантажувати Н1 і додавати всі ключові запити до одного заголовка, за це можуть бути санкції від Google.
Тег <h1> не повинен дублювати тег <title>.
Для перевірки Title, Description, H1 (TDH1) ми використовуємо Screaming Frog SEO Spider.
У цьому пункті ми перевіряємо TDH1 сайту на наявність дублів та сторінок, на яких ці теги відсутні. Формуємо окремі таблиці для автогенерації тегів, а також створюємо теги для сторінок, на які необхідно внести теги вручну.
1.1. Автогенерація
Якщо ваш сайт містить багато сторінок, наприклад у вас інтернет-магазин або сайт з великою кількістю послуг, що надаються, то в цьому випадку немає необхідності вносити TDH1 на всі сторінки вручну. Достатньо буде налаштувати автоматичну генерацію метатегів згідно з шаблонами для різних типів сторінок.
Для інтернет-магазинів зазвичай достатньо створити шаблони для сторінок категорій, підкатегорій, товарів, новин, статей та статичних сторінок.
Для наочності ми зробили таблицю. Щоб з’явилася можливість редагувати файл, необхідно створити копію.
Для сайтів послуг все робиться за аналогією.
1.2.Вручну
Під час створення TDH1 вручну скористайтеся рекомендаціями, зазначеними вище. Можете скористатися нашим шаблоном для наочності. Він доступний за посиланням.
2. Додати хлібні крихти для кращої навігації
Гензель та Гретель використовували хлібні крихти, щоб знайти дорогу додому, для цієї ж мети їх застосовують на сайтах. Вони допомагають користувачам зрозуміти, де вони знаходяться і спрощують навігацію по сайту.
Хлібні крихти можуть покращити досвід використання сайтом для користувача та допомогти пошуковим системам сформувати чітку картину структури сайту.
Ще однією їх перевагою є те, що вони зменшують кількість дій та кліків, які користувач повинен виконати на сторінці. Замість того, щоб ходити туди, назад, користувач може відразу перейти на категорію, що його цікавить.
3. Внести зміни до файлу robots.txt
Файл robots.txt використовується для часткового керування індексуванням сайту пошуковими роботами. Цей файл складається з набору інструкцій для пошукових машин, за допомогою яких можна задати файли, сторінки або каталоги сайту, які не повинні індексуватись.
Інструкції з оформлення файлу від Google за посиланням.
Для формування файлу robots.txt для сайту ми скануємо сайт використовуючи Screaming Frog SEO Spider та дивимось у пункті “Internal&All” знайдені сторінки, каталоги, файли. Далі закриваємо:
- адміністративну частину сайту;
- сторінку результатів пошуку сайту;
- сторінки з дублюючим контентом (сторінки фільтрів категорій товарів);
- сторінку кошика;
- динамічні сторінки товарів та послуг.
Для сайтів послуг, в більшості випадків, достатньо буде закрити адмін частину сайту та сторінку результатів пошуку.
Важливо: Файли стилів (.css), скриптів (.js), зображення (.jpg, .png) повинні бути не заблоковані в robots.txt, інакше пошуковий робот не зможе проіндексувати заблоковані елементи, що, в свою чергу, може негативно позначиться на позиціях у видачі.
4. Закрити від індексації посилання на сторонні сайти
Після сканування сайту Screaming Frog SEO Spider у розділі “External” ми зможемо побачити всі зовнішні посилання, що знаходяться на сайті. Ми рекомендуємо додавати тег rel=”nofollow” до всіх зовнішніх посилань.
Мета тег rel=”nofollow” повідомляє пошукові системи не переходити за посиланням (і тим самим не передавати pagerank), до якого він доданий.
Довідка від Google на цю тему.
5. Видалити з індексу непотрібні сторінки
Якщо сайт доданий до Google Search Console (GSC), переходимо до розділу “Індекс-Покриття”
Далі вибираємо “Сторінка без помилок” та натискаємо “Експортувати дані”
В отриманому списку шукаємо сторінки, які ми не хочемо бачити в індексі. Це можуть бути сторінки адмін частини сайту, сторінки результатів пошуку, динамічні сторінки товарів та послуг.
Є ще один спосіб отримати список сторінок, що знаходяться в індексі, навіть якщо немає доступу до GSC.
Заходимо в Google, необхідно в пошуковому рядку ввести site:site.ua, де site.ua змінюємо на ім’я вашого сайту.
Для того, щоб “дістати” всі сторінки, що знаходяться в індексі необхідно:
- Додати &num=100 в кінець адресного рядка (для того, щоб виводилося не 10 результатів, а 100)
- Копіювати код:
javascript:var b=window.open("","w"+String(Math.random()).slice(-6));b.document.writeln("<pre>");[].forEach.call(document.querySelectorAll(".g:not(#imagebox_bigimages)"),function(a){(a=a.querySelector(".r > a"))&&(a.hasAttribute("data-href")?b.document.writeln(a.getAttribute("data-href")):a.hasAttribute("href")&&b.document.writeln(a.getAttribute("href")))});
І додати закладку
- Передаючи сторінку видачі, натисніть на щойно збережену закладку.
- Повинна відкритися нова вкладка зі списком сторінок.
- Якщо сторінок більше 100, потрібно буде переходити на наступні сторінки видачі та повторювати пункт 3.
Якщо веб-сайт невеликий і сторінок в індексі небагато, можна пройтися очима за переліком для перевірки наявності непотрібних сторінок в індексі.
Якщо сторінок багато, можна скопіювати всі посилання та вставити їх у ексель, де набагато простіше можливо визначити потрібні та непотрібні сторінки.
В індексі мають бути лише сторінки, які потенційно можуть приносити трафік на сайт.
6. Усунути можливі афіліати
Можуть виникнути такі ситуації, коли Ви або Ваш клієнт вирішили, наприклад, коли основний сайт вже досить добре ранжується, зробити копію або схожий сайт для того, щоб вивести його в ТОП і отримувати додатковий трафік. Такі сайти називаються афіліатами (від англійської affiliate – філія, відділення) є власністю одного власника.
Так як такі сайти на думку Google не надають користувачам будь-якої нової інформації, то до них застосовують спеціальні фільтри. У результаті можуть постраждати обидва сайти.
Ми перевіряємо наявність сайтів афіліатів в індексі за 3 основними критеріями.
6.1. Знайдені в індексі за номером телефону
Дивимося результати видачі номерів телефонів.
6.2. Знайдені в індексі за адресою
Дивимося результати видачі на адреси, вказані в контактних даних.
6.3. Знаходяться на тому самому IP що і просувається сайт
Для того, щоб дізнатися IP-адресу сайту переходимо за посиланням, вводимо ім’я домену, натискаємо “Дізнатися”.
Отриману IP адресу копіюємо та вставляємо в адресний рядок. Якщо при переході на IP адресу відображається ваш сайт, додаємо завдання в ТЗ для програмістів для налаштування 301 редиректа з IP адреси на основний сайт.
7. Виправити структуру URL та рівня вкладеності
За URL-адресою користувач повинен розуміти, де знаходиться, а пошукова система повинна бачити вкладеність сторінок між розділами та належність сторінки до певного типу.
Розподіл сторінок за рівнями вкладеності відіграє важливу роль в управлінні статичною вагою.
Найоптимальнішими варіантами формування URL будуть такі варіанти:
{Домен}/{Розділ}/{Підрозділ}/{Товар} – якщо товари не повторюються у різних категоріях
{Домен}/{Батьківська категорія}/{Товар} – якщо товари повторюються в різних категоріях
8. Оптимізувати зображення
Оптимізація зображень зменшить час завантаження сторінок. Швидкість завантаження є фактором ранжування сторінок у видачі мобільних пристроїв.
У цьому пункті надаємо програмістам список адрес картинок (і де вони знаходяться), розмір яких перевищує 100 кб. Для того щоб вони максимально їх утиснули з мінімальною втратою якості.
Список отримуємо із Screaming Frog. У верхньому меню вибираємо “Bulk Export>All Images”
В отриманому файлі стовпець D сортувати за спаданням і копіюємо дані стовпців B, C, D.
де в стовпці B – адреса сторінки на якій знаходиться зображення, у стовпці C – адреса зображення, у стовпці D – розмір зображення.
9. Оптимізувати швидкість завантаження сторінок
Швидкість завантаження є важливою для всіх сайтів, особливо для мобільних. Повільне завантаження негативно впливає на ефективність сайту – на показник відмови, коефіцієнт конверсії та рівень утримання. Також збільшується кількість користувачів, які залишають сторінку. Крім того, повільне завантаження знижує ефективність пошукового робота Google, тому на індексування веб-сторінок потрібно більше часу. Це погано як для власника сайту, так і для користувачів.
У цьому пункті використовуючи сервіс від Google https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ ми перевіряємо основні типи сторінок сайту. Якщо це інтернет-магазин – перевіряємо головну сторінку, сторінку категорії, сторінку товару. Для сайтів послуг перевіряємо – головну сторінку, сторінку послуги.
Тут достатньо провести заміри швидкості основних конкурентів і вивести сайт на їхній рівень. Не обов’язково вимагати від програмістів виводити сайт на показник 100%.
10. Виправити помилки адаптивності
Ситуація аналогічна до пункту оптимізації швидкості завантаження.
Використовуючи сервіс https://search.google.com/test/mobile-friendly перевіряємо основні типи сторінок. Тут важливо виправити всі помилки, що видаються сервісом.
11. Виправити ієрархію та структуру заголовків h1, h2, h3 тощо.
Для того, щоб пошуковик краще розумів про що наша сторінка, що просувається, текст у заголовках Н1, Н2, Н3, … повинен бути релевантний змісту сторінки.
11.1. Декілька Н1
На кожній сторінці має бути лише один заголовок Н1. Існує думка, що Google не звертає увагу на кількість заголовків Н1 на сторінці, але для того, щоб не вводити пошукову систему в оману, рекомендуємо використовувати лише один заголовок Н1 на сторінці.
Наявність кількох заголовків покаже нам Screaming Frog SEO Spider.
11.2. У заголовках Н2, Н3, Н4 і т. д. нерелевантний текст
Часто розробники при створенні сайтів заголовки різних блоків оформляють у заголовках Н2, Н3, Н4, … Це можуть бути заголовки форм зворотного зв’язку, назви товарів на сторінках категорій.
Для перевірки текстів у заголовках Н2, Н3, Н4, … ми переглядаємо основні типи сторінок (головна, сторінка категорії, сторінка товару) і вказуємо в ТЗ, що в таких заголовках нерелевантний текст і їх необхідно замість заголовків Н2, Н3, Н4, … оформити стилями.
12. Додати сайт до Google Search Console
Google Search Console (GSC) є незамінним інструментом. Покаже, скільки і які сторінки в індексі, помилки, ключові слова, за якими показується сайт, посилання на сайт.
Додати сайт до GSC досить просто. У вас має бути Google профіль (якщо немає створити його теж не складе труднощів), переходите за посиланням і далі за підказками додаєте сайт.
13. Переклад динаміки у статику (ЧПУ)
На сайті не повинно бути:
- сторінок, що динамічно генеруються.
- сторінок, URL-адреси яких для користувачів не інформативні.
Дані URL-адреси повинні бути приведені до зрозумілого для людини вигляду.
ЧПУ адреси мають бути:
- наведено до статичного або псевдо-статичного вигляду;
- містити чітку та лаконічну назву розділів/підрозділів сайту;
- мати максимально природне входження ключових запитів;
- наведено до логічного структурного вигляду.
Найоптимальнішим варіантом формування ЧПУ URL адрес буде наступний варіант:
{Домен}/{Розділ}/{Підрозділ}/{Товар}
Приклад: https://site.ua/notebooks/gamer/asus-x570ud/
14. Налаштування https протоколу (Переглянути в індексі урли з http та https)
У цьому пункті ми дивимося чи немає в індексі сторінок як з http, так і з https протоколами. Якщо сайт використовує http протокол, то в індексі мають бути лише сторінки з http протоколом, якщо використовує https протокол – тільки сторінки з https протоколом мають бути в індексі.
Перевірити урли в індексі можна за допомогою команд:
- site:domain.com -inurl:https
- site:domain.com inurl:https
замінюємо domain.com на ім’я вашого домену. Перша команда для сайтів, які використовують протокол https, другий – для сайтів, які використовують протокол http.
Якщо такі сторінки є в індексі, створюємо повний список таких сторінок і передаємо програмістам для налаштування 301 редиректа на потрібну версію.
15. Встановити регіональну приналежність
Якщо сайт не в доменній зоні .ua (наприклад, .com), то ставимо регіональну приналежність до України в Google Search Console.
Для цього переходимо в стару версію GSC, вибираємо пункт Пошуковий трафік-Таргетинг країнами та мовами та на вкладці “Країна” задаємо країну під яку плануємо просувати сайт.
16. Налаштування сторінок пагінації
Для коректної індексації сайту та для подальшого уникнення проблеми з дубльованим контентом, на сторінках пагінації (посторінкового розбиття) необхідно використовувати атрибути rel=”next” та rel=”prev”.
Мета – вказати пошуковій системі на те, що на сайті дублюється контент через специфіку внутрішньої структури сайту.
161. Додати next prev
Довідка від Google з цього питанняhttps://support.google.com/webmasters/answer/1663744?hl=ru
16.2. Додати noindex, follow
Для сторінок починаючи з другої додати:
<meta name=”robots” content=”noindex, follow”/>
17. Видалення атрибуту keywords
Google офіційно заявляє, що не використовує мета тег keywords (<meta name=”keywords” content=”…”>) при ранжируванні сайтів. З цього питання існує безліч дискусій та суперечок. Ми не заповнюємо цей тег, а також перевіряємо на сайті його наявність. Якщо на сторінках сайту цей тег заповнений, ми ставимо завдання програмістам усунути мета тег keywords з усього сайту.
Наявність тега keywords покаже програму Screaming Frog SEO Spider.
Вивантажуємо список сторінок із тегом та передаємо програмістам для того, щоб вони його прибрали.
18. Виправити 4хх помилки
Через ряд причин на сайтах можуть виникати помилки з кодами відповідей 4хх (403, 401,…). Наявність таких помилок негативно позначається на поведінкових чинниках, які впливають на ранжування. Також більша кількість сторінок з 4хх помилками сигналізує пошуковику про якість сайту, що згодом може призвести до зниження позицій у результатах пошуку.
Знаходимо сторінки з 4х помилками за допомогою програми Screaming Frog SEO Spider.
Це можуть бути, наприклад, внутрішні посилання на неіснуючі сторінки, сторінку вилучено з сайту, некоректно працює сервер.
Далі йдемо в GSC і вивантажуємо дані з 4х помилок. Переходимо по шляху “Сканування-Помилки сканування” та вивантажуємо дані.
Залежно від характеру помилки, необхідно буде прописати варіанти виправлення помилок. Варіанти можуть бути такі:
- Виправити “биті посилання”. Виправити код сторінки на правильну URL-адресу.
- Замінити 404 код помилки на 410. При видаленні сторінок товарів або послуг, які не будуть повернуті на сайт, необхідно налаштувати 410 відповідь сервера при переході за адресами таких сторінок. Таким чином, Google швидше видаляє такі сторінки з індексу.
- Налаштувати 301 редирект при зміні структури URL або зміні движка. Без налаштування 301 редагування зі старих сторінок на нові з’явиться багато 404 помилок.
19. Виправити 5хх помилки
5хх помилки – це помилки сервера. При виявленні таких помилок пошуковий робот уповільнить сканування всього сайту, а в гіршому випадку, якщо помилки довго не усувати, Google може видалити сторінку з помилкою з індексу.
Наявність 5хх помилок дивимося в GSC Індекс – Покриття.
Або у Screaming Frog
Якщо такі помилки присутні передаємо список програмістам для усунення помилок.
20. Виправити внутрішні 3хх редиректи
За наявності внутрішніх редиректів на сайті пошуковий робот витрачатиме більше ресурсів для обходу вашого сайту. У зв’язку з цим деякі сторінки можуть обходитись роботом рідше, а в найгірших випадках ніколи. Тому важливо позбавлятися внутрішніх редиректів.
Після сканування сайту Screaming Frog вивантажуємо дані по редиректах Bulk export – Response Codes – Redirection (3xx) Inlinks. Таким чином, у вивантаженому файлі ми отримаємо дані про те, на яких сторінках знаходяться посилання з редиректами.
Достатньо буде просто поправити посилання, замінивши їх на ті посилання, куди вів редирект.
21. Оптимізація укр/рус/eng версій (перевірка на повні дублі сторінок різних мовних версій)
Бувають випадки на сайтах з кількома мовними версіями, коли просто сторінку не переклали іншою мовою і на різних мовних версіях один і той же контент.
Визначити такі сторінки можна у Screaming Frog по дублях тегів title або h1.
Для усунення таких помилок достатньо перекласти контент потрібною мовою.
22. Зробити інформативну сторінку 404 помилки
Сторінка з 404 помилкою має бути оформлена у стилі самого сайту. Вона повинна містити повідомлення про неправильно запитувану сторінку:
“Вибачте сторінку, яку Ви запитували, не знайдено. Скористайтеся, будь ласка, меню або перейдіть на головну”
Текст “на головну” зробити посиланням на головну сторінку.
Це необхідно для того, щоб не втратити користувача, якщо він потрапив на сторінку 404 помилки.
23. Прописати hreflang
Атрибут hreflang допоможе Google правильно ідентифікувати мовні версії сторінок і відповідно в результатах пошуку видавати відповідну сторінку.
Правильно налаштувати виведення цього атрибуту не так просто. Рекомендуємо як помічник використовувати довідку від Google з цього питання.
24. Закрити від індексації дублюючі сторінки
Google дуже негативно ставиться до дублів сторінок. Важливо сторінки, на яких дублюється контент, закривати метатегом noindex.
Здебільшого з такою проблемою стикаються інтернет-магазини, в яких для зручності користувачів існують варіанти сортування виведення товарів на сторінках категорій.
Нижче список типів сторінок для яких необхідно в коді сторінки налаштувати висновок <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”/>
24.1. К-ть елементів на сторінці
24.2. Порядок сортування
24.3. Сторінки фільтрів
24.4. Сторінки результатів пошуку
25. Налаштування канонічних сторінок
На всіх сторінках сайту має бути прописаний атрибут rel=”canonical”. Приклад:
<link rel=”canonical” href=”http://site.com/landing”/>
де landing – це статична цільова сторінка, де розміщується канонікал.
Дуже важливо прописати саме в секції <head>, оскільки якщо ви випадково пропишите даний атрибут не в цій секції, то ця інструкція буде проігнорована пошуковими системами.
При вказівці канонічних посилань завжди потрібно прописувати абсолютні посилання.
Рекомендуємо також ознайомитись із довідкою від Google по данному питанню.
25.1. Канонікал з динамічних сторінок
Якщо сторінка дублюється при додаванні наприкінці URL-адрес будь-яких get-параметрів, необхідно прописати тег канонікал на кореневу сторінку.
Наприклад, сторінка того самого заходу доступна за адресами:
http://mysite.ua/events/
http://mysite.ua/events/?id=123
На всіх динамічних сторінках для усунення дублів усередині тега необхідно вказати атрибут rel=”canonical”.
Так, для сторінок:
http://mysite.ua/events/
http://mysite.ua/events/?*
де * – будь-які знаки або символи, слід додати до коду:
<link rel=”canonical” href=”http://mysite.ua/events/”/>
Аналогічні налаштування потрібно зробити для всіх динамічних сторінок проєкту.
25.2. Канонікал з дублюючих сторінок
Часто буває, що для інтернет-магазинів є дублі товарів за рахунок різних кольорів цього товару. У результаті на сайті можуть з’являтися однакові товари.
Якщо виникають подібні випадки, вибираємо єдиний варіант сторінки, на яку стоятиме канонікал.
25.3. Канонікал “сам на себе”
На всіх сторінках сайту має бути тег canonical. Якщо це динамічна, ні дублююча сторінка, то на ній повинен бути встановлений канонікал “сам на себе”.
Приклад: На сторінці http://site.com/landing має бути зазначений наступний канонікал
<link rel=”canonical” href=”http://site.com/landing”/>
26. 301 редирект для 404 сторінок із вхідними зовнішніми посиланнями
Для складання списку сторінок знадобиться сервіс, що показує зворотні посилання на ваш сайт. Ми використовуємо для цього ahrefs.
Переходимо до звіту “Best by links” та експортуємо результати.
В отриманому файлі фільтруємо дані по стовпцю Code, де залишаємо тільки відповіді 4хх і 5хх.
Далі необхідно скласти список сторінкових редиректів на релевантні сторінки. Підсумковий список URL передаємо програмістам для налаштування 301 редиректів.
27. Створити сайтмап, що автоматично генерується
Використовуючи файл sitemap можна оптимізувати сканування сайту пошуковим роботом. Бажано налаштувати динамічно генерований сайтмап, тобто, щоб при додаванні нових сторінок на сайт вони автоматично додавалися в карту сайту і, відповідно, при видаленні сторінок з сайту – автоматично видалялися б з карти сайту.
У файлі sitemap повинні бути присутні лише сторінки відкриті для індексації пошуковим роботом. Докладніші рекомендації доступні в довідці від Google.
28. Виправити помилки sitemap.xml
Для перевірки помилок у файлі sitemap ми використовуємо Screaming Frog SEO Spider.
28.1. Є в sitemap.xml, але не доступні для індексації
Чи дивимося чи є в карті сайту сторінки закриті від індексації.
Експортуємо список та передаємо програмістам для того, щоб вони виключили такі сторінки з картки сайту.
28.2. Дозволені для індексації, але немає в sitemap.xml
Перевіряємо щодо відсутності відкритих для індексації сторінок у карті сайту.
Експортуємо список та передаємо програмістам для того, щоб вони додали такі сторінки до карти сайту.
29. Усунення дублів сторінок
Нижче наведено список варіантів, при яких можуть створюватися дублі сторінок. Для перевірки таких дублів ми використовуємо сервіс https://apollon.guru/duplicates/. Він покаже коректно чи налаштований наш сайт.
Для перевірки вставляємо сторінки основних типів: головна, сторінка категорії, сторінка товару.
У результатах перевірки все, що буде виділено червоним кольором, необхідно передавати програмістам на виправлення.
29.1. 301 редирект з http на https
Якщо сайт працює на https протоколі, то для кожної сторінки сайту має бути налаштований 301 редирект з http версії на https.
29.2. 301 редирект з www на без www (або навпаки)
Якщо головне дзеркало сайту налаштоване з www спочатку, то при переході на версію без www повинен спрацьовувати 301 редирект на версію з www.
Аналогічно необхідно налаштувати якщо головне дзеркало без www спочатку. При переході на посилання з www повинен спрацьовувати 301 редирект на версію без www.
29.3. 301 редирект з множини / на один /
Часто трапляється, що при додаванні множини / URL адресу (наприклад https://site.ua/notebooks//////) сторінка доступна, тобто ми маємо повний дубль, тому що для Google це будуть дві різні сторінки, але з однаковим контентом.
У цьому випадку необхідно налаштувати 301 редирект зі сторінки з безліччю /на сторінку з одним/.
Є один аспект – якщо на сторінці з безліччю / в URL виводиться canonical на сторінку з одним /, тоді редирект можна не налаштовувати.
29.4. 301 редирект з різних розширень сторінок
При переході на адреси з різними розширеннями https://site.com/index.php або https://site.com/index.html повинен спрацьовувати 301 редирект на основну версію.
29.5. 301 редирект зі слєшу на нього (або навпаки)
Для Google сторінки http://site.com/page (без /) та http://site.com/page/ (с /) – це дві різні сторінки, тому необхідно, щоб була доступна тільки одна версія, а друга редиректила на першу
29.6. 404 помилка при додаванні будь-яких символів в урл
При додаванні будь-яких символів до URL має видаватися 404 відповідь сервера. Якщо видається відповідь 200, ставимо завдання програмістам на виправлення ситуації.
29.7. 301 редирект із дублів пагінації
Існує така проблема, коли при переході на другу сторінку сайту, а потім при поверненні на першу URL адреса відрізняється від вихідної.
Приклад:
http://www.site.ua/landing/
http://www.site.ua/landing/page-1/
Це відбувається через неправильно налаштовану пагінацію сторінок. У такому випадку необхідно налаштувати 301-й редирект і склеїти такі сторінки.
29.8. 301 редирект з дублів по IP
Якщо сайт доступний при переході за IP-адресою на якій розміщений, то необхідно поставити завдання програмістам з налаштування 301 редиректу з IP-адреси на основний сайт.
29.9. Виправити тунелі редиректів
Тунелі редиректів або циклічні редиректи – це коли одна сторінка редиректить на другу, а друга знову на першу. Таку ситуацію необхідно усунути та коректно налаштувати 301-й редирект.
Тунелі редиректів визначаємо за допомогою програми Screaming Frog. Після сканування вивантажуємо звіт на наявність тунелів Reports – Redirect & Canonical Chains.
Надаємо цей список програмістам для виправлення.
30. Усунути сторінки сироти
Сторінки сироти – це сторінки, на які не веде жодне внутрішнє посилання і, відповідно, пошуковий робот не зможе їх знайти звичайним обходом.
Зазвичай робот знаходить такі сторінки:
- Перейшовши за посиланням з іншого сайту.
- Посилання знаходиться на карті сайту.
У Screaming Frog SEO Spider є можливість перед скануванням підключити Google Analytics та Google Search Console. Таким чином, ми зможемо знайти сторінки сироти на нашому сайті.
Тут будуть відображатися сторінки сироти, знайдені в карті сайту.
Тут – знайдені за допомогою Analytics та GSC.
Для усунення таких сторінок спочатку дивимося, що це за сторінки. Якщо вони важливі для просування і отримують трафік, тоді потрібно буде додати внутрішні посилання на ці сторінки. Якщо ж ми визначили ці сторінки як непотрібні, тоді їх необхідно видалити з сайту, попередньо налаштувавши 301 редирект на релевантну сторінку або налаштувати 410 відповідь сервера при переході на таку сторінку.
31. Видалити піддомени
Бувають випадки, коли причиною низьких позицій сайту є його піддомен. Наприклад, коли розробники забувають закрити від індексації піддомени, де містяться неактуальні версії сайту, копії поточної версії та інша службова інформація. Відбувається захаращення пошукового індексу, що може негативно позначиться на позиціях. Тому важливо виявити подібні випадки та закрити для індексації.
Для пошуку всіх піддоменів, що знаходяться в індексі, ми використовуємо наступну команду:
site:domain.com -inurl:https://www.domain.com -inurl:https://domain.com -inurl:http://www.domain.com -inurl:http://domain.com
domain.com змінюєте ім’я вашого домену.
В результаті ми отримаємо всі піддомени, що знаходяться в індексі. Передаємо список непотрібних піддоменів програмістам для налаштування заборони індексації.
32. Налаштувати перелінкування між товарами (послугами)
Для налаштування перелінкування між товарами (послугами) ми налаштовуємо виведення блоку “Подібні товари (послуги)” внизу сторінки.
Таким чином, по-перше, ми зможемо покращити поведінкові фактори, оскільки при правильному налаштуванні відвідувачі переходитимуть на інші сторінки сайту. А по-друге, покращимо обхід внутрішніх сторінок сайту пошуковим роботом, що може позитивно позначитися на позиціях.
Тут важливо правильно налаштувати виведення подібних товарів (послуг). Тобто показувати товари (послуги) з тієї ж категорії, що й товар (послуга) де знаходиться відвідувач.
33. Додавання мікророзмітки
Мікророзмітка Schema допомагає пошуковикам краще розуміти ваш контент, а також може покращити відображення вашого сайту (відображення зірок, цін) у пошуковій видачі.
Нижче наведено список можливих розміток для додавання на сайт залежно від типу вашого сайту. Також рекомендуємо ознайомитись із довідкою від Google стосовно розмітки.
33.1. Розмітка навігації (хлібних крихт)
Більшість сайтів для спрощення навігації сайтом використовують хлібні крихти. Додавши розмітку хлібних крихт можна значно спростити пошукову роботу щодо розуміння структури вашого сайту. Докладніше за посиланням.
33.2. Розмітка для відгуків
Якщо на сайті є можливість залишати відгуки, бажано додати розмітку для відгуків. Довідка від Google.
33.3. Розмітка діапазону цін категорій
На сторінки категорії товарів рекомендуємо додавати розмітку діапазону цін. Таким чином, у видачі буде виводиться діапазон цін вашого сайту, що виділятиме ваш сайт серед конкурентів.
33.4. Розмітка “Контактні дані”
У цьому типі розмітки ми рекомендуємо додати якомога більше інформації щодо вашої організації. Телефони, адреси, посилання на соціальні профілі, графік роботи, гео координати, логотип, … Детальніше читайте за посиланням.
Таку розмітку бажано виводити на сторінці контактів або на головній сторінці. Ми не рекомендуємо виводити таку розмітку на всіх сторінках сайту.
33.5. Розмітка сторінки товару
Для сторінок товарів також рекомендуємо робити розмітку для якомога більшої доступної інформації. Довідка від Google вам у цьому допоможе.
34. Задати alt у картинок
Вміст атрибута alt впливає на ранжування зображення. Для великих сайтів немає необхідності ставити картинки вручну. Достатньо створити шаблон генерації alt для різних типів сторінок.
Наприклад, для сторінок товарів інтернет-магазину можна налаштувати висновок в alt назву товару та його артикул + порядковий номер зображення (якщо зображень товару кілька).
Завантажити чек-лист з внутрішньої оптимізації в Google-таблицях
Для отримання посилання на чек-лист у Ґуґл-таблицях, підпишіться на наш блог.
Після переходу за посиланням, щоб з’явилася можливість редагувати файл, необхідно створити копію у себе на диску.
Як використати цей чек-лист
У стовпці нашої таблиці розташований перелік завдань. У стовпці В – статуси завдань.
Для спрощення роботи з файлом ми реалізували можливість вибору статусу у вигляді списку, що випадає.
При зміні статусу в стовпці автоматично додається дата зміни в стовпець С. Таким чином легко контролювати терміни виконання завдань.
Стовпець D призначений для внесення коментарів, необхідних для виконання завдання.
Бажано виконувати пункти по порядку, починаючи з першого, оскільки вони розташовані в порядку пріоритету (від найважливіших до менш важливих).
Дякую за увагу, бажаємо більше ТОП-ів та зростання трафіку!