1. Що таке семантичне ядро (СЯ) і навіщо воно потрібне для просування сайту
Семантичне ядро – це список ключових слів, словоформ, за якими планується просування сайту. Простіше кажучи це запити, за якими ваш сайт буде показуватися потенційним клієнтам, але з урахуванням попиту структури сайту та вимог пошукових систем.
Тобто ключові слова підбираються не лише за відчуттями власника бізнесу, а на підставі статистики пошукових систем та бізнес-цілей. Нижче буде описано детальний процес збору СЯ.
2. Навіщо збирати семантичне ядро
СЯ дозволяє:
Зрозуміти потенціал трафіку за статистикою частотності ключових слів. Розуміючи яка частотність, можна приблизно спрогнозувати відсоток переходу за ключовими словами, що дасть розуміння, скільки трафіку можна отримати при досягненні ТОП.
Зробити максимально повну та правильну структуру сайту або доповнити поточну, оскільки у процесі виявляються нові запити (потреби).
Правильно розставити пріоритети просування на основі даних щодо частотності та конкуренції в окремих групах запитів.
Зробити правильне ТЗ за текстами.
Вимірювати динаміку позицій
Таким чином, СЯ це важливий крок у просуванні сайту, оскільки від нього залежить як правильний старт, так і загалом розвиток та аналіз динаміки за проєктом.
3. Способи та інструменти для швидкого збору та обробки СЯ
Нижче буде описано кілька способів збору СЯ, які ми використовуємо, хоча головне – це зрозуміти загальну логіку, але також важливо збільшити швидкість збору та обробки тому нижче будуть деякі інсайти як можна прискорити процес.
Для початку потрібно визначитися для якої пошукової системи та країни буде просування. Припустимо, що завдання просування інтернет-магазину спортивного харчування. Для початку нам потрібно ознайомитися з асортиментом, кількома категоріями і т.д. Допустимо наступну структуру:
Головна
Гейнери
Жироспалювачі
Протеїни
Для Головної сторінки підходять загальні запити типу: інтернет-магазин спортивного харчування, купити спортивне харчування і т.д. Визначивши вступні дані для групи “Головна” потрібно зібрати максимальну кількість релевантних запитів із частотністю, за ключовими словами, для цього є кілька способів збору:
3.1 Web-інтерфейс Serpstat
Заходимо до Serpstat.com вибираємо Google.com.ua та шукаємо запити
Експортуємо в ексель, шукаємо далі інтернет-магазин спортивного харчування, експортуємо в ексель і т. д. Залишиться потім об’єднати та почистити зібрану інформацію в екселі.
3.2 KeyCollector + Serpstat API
Попередній спосіб непоганий, але займає багато часу на пошук потрібних ключових для вступних даних та об’єднання вивантажених таблиць. Тому відразу на цьому етапі бажано використовувати автоматизацію, наприклад, KeyCollector.
Для цього також знадобиться Serpstat API, заходимо в налаштування, вказуємо доступ до API
Далі натискаємо на назву групи та додаємо ключові для парсингу.
Вставляємо потрібні ключові для парсингу
Отримуємо 105 запитів
Далі чистимо запити, у кейколекторі це робиться досить швидко і які вони є вже описано в різних статтях, тому не зупинятимуся. Для тих, хто не в курсі просто покажу скрін як можна використовувати фільтри та регулярні вирази в KC
Щоб використовувати файл, скопіюйте собі на диск файл і вкажіть API key Serpstat та інші необхідні налаштування і працювати буде швидше та зручніше, ніж у веб-інтерфейсі.
Як ви вже напевно помітили, скрізь потрібний доступ до сервісу Serpstat, чому в більшості випадків не використовуємо планувальник Adwords та Yandex Wordstat? Тому що:
Релевантність запитів набагато вища тим, що задаються як вихідні, а значить економиться час при чищенні.
Швидкість отримання даних у рази вища, знову ж таки, економія часу
Немає проблем з безліччю акаунтів і обмежень, обмеження лише на рядків API сервісу.
Загалом ці методи дозволяють досить швидко та якісно зібрати СЯ, але так виходить збір за кожною групою запитів самостійно та досить довго, тому ми розробили для себе автоматизацію, яка дозволяє збирати та одразу кластеризувати запити на підставі ТОПу.
4. Автоматизації збору СЯ
Перед описом технічних моментів опишу алгоритм і логіку, а технічну реалізацію такого методу можна зробити різними способами, у нас це шаблон zennoposter у вас може бути веб-скрипт або Google Spreadsheet.
Отже, логіка процесу: Як швидко отримати ключові слова за конкурентною групою запитів за допомогою одного ключового? Найпростіший спосіб знайти конкурента, який добре ранжується, і його сторінка дуже схожа на вашу та отримати дані з Serpstat.
Щоб знайти такого конкурента йдемо в пошук потрібного нам пошуковика і шукаємо за потрібним запитом, наприклад, “купить спортивное питание”. Отримуємо таку видачу:
Далі отримуємо всі запити, за якими ранжується ТОП-1 конкурент, але не всі ключі, а лише ТОП 1-5, оскільки за цими ключовими сторінка найбільш релевантна
Таким чином ми отримали всі найрелевантніші запити одного конкурента. У такого методу є недолік, оскільки потрапляє багато брендових запитів і т.д. Але їх можна фільтрувати вже після збирання. Але якщо ми візьмемо одного конкурента, то не отримаємо повних даних, оскільки один сайт у ТОПі за одними запитами, інший за іншими тощо. Тобто потрібно вивантажити ключі ТОП 1-5 для всіх урлів із ТОП-10, тоді ми отримаємо повну семантику найкращих, на думку пошуковика сайтів. Прибираємо брендові запити та дублі по групі і отримуємо СЯ з кластеризацією запитів по ТОПу
І відразу є всі сторінки конкурентів, які ми можемо далі використовувати для аналізу контенту і посилань.
Аналогічно робимо для інших груп. Тобто на вході нам потрібно зібрати по одному ключовому слову для кожної групи, наприклад:
Інтернет-магазин спортивного харчування
Купити протеїни
Купити креатин
А на виході ми отримуємо СЯ, яке залишається завантажити в KeyCollector, очистити від брендових запитів та дублів та все.
Ідею та алгоритм я описав, а технічна реалізація за вами. Скажу лише, що в зеннопостері реалізувати таку автоматизацію з відправкою даних у Google Spreadsheet не складе значних труднощів навіть без досвіду програмування.
5. Що таке кластеризація ключових слів
Кластеризація – це розподіл ключових слів за кластерами (групами) на основі семантичної або логічної схожості ключових слів у кластері. Кластеризація буває кількох видів:
5.1. Автоматична кластеризація на основі семантичної схожості фраз
Наприклад, є ключові:
Спортивне харчування
Купити спортивне харчування Київ
Загальна частина цих запитів “спортивне харчування” і об’єднуються вони саме за семантичною схожістю. Цей метод дозволяє прискорити процес угруповання, але в нього багато неточностей і потім витрачається час на їх виправлення, а також запити на кшталт “інтернет-магазин спортивного харчування” вже не потраплять до групи, хоча логічно, що “інтернет-магазин спортивного харчування” та “ купити спортивне харчування” бажано просувати на головну сторінку, тобто в одному кластері.
5.2. Ручна кластеризація на основі логічної релевантності фраз
Наприклад:
Інтернет-магазин спортивного харчування
Купити спортивне харчування
Логічно ці запити відповідають одній групі, оскільки просування головної сторінки інтернет-магазину спортивного харчування доцільно як за запитами, що містять інтернет-магазин, так і за загальним комерційним. Такий метод передбачає великі витрати часу, а також хороше розуміння ніші інакше можливі помилки.
5.3. Автоматична кластеризація на основі ТОП пошукових систем
Автоматична кластеризація передбачає використання спеціальних сервісів, які мають статистику з ТОП пошукових систем, які запити переважно використовуються у конкурентів, що знаходяться в ТОПі в рамках однієї групи. Щоб було зрозуміліше наведу приклад: є запити “закрытые женские купальники” і “сдельные женские купальники”, якщо робити кластеризацію за семантичною схожістю, то це будуть різні групи, а якщо на підставі ТОПу, то бачимо, що Google чудово розуміє, що це одна група запитів, тобто не потрібно робити кілька груп.
Цей метод найшвидший і прогресивніший на даний момент, єдиний мінус, що ТОП змінюється і семантика, зібрана кілька місяців тому може відрізнятися від нової в ТОПі, але порівняно з попередніми він набагато кращий. Тепер давайте розберемося, якими способами можемо зробити кластеризацію на підставі ТОПу і що для цього потрібно.
6. Інструменти для кластеризації ключових слів
Для всіх сервісів потрібен список ключових слів для подальшої їх кластеризації. Як швидко зібрати ми вже розуміємо, тож перейдемо одразу до інструментів. Як ви, напевно, вже здогадалися використовуватимемо Serpstat. Беремо список ключових, заходимо у розділ кластеризація, створюємо проєкт, додаємо ключі. Далі вказуємо регіон:
Вказуємо силу зв’язку за фразою та за ТОПом, тобто семантичний збіг:
Weak — слабкий зв’язок між фразами.
Strong — сильний зв’язок між фразами.
Збіг за урлами:
Soft — запити об’єднуються в групу, якщо є загальний набір URL хоча б для однієї пари.
Hard — запити об’єднуються в групу тільки якщо є загальний для всіх набір URL.
В результаті отримуємо згруповане СЯ, яке легко вивантажити, очистити зайве і зайнятися якоюсь цікавішою справою, ніж угруповання запитів.
Також є можливість кластеризації у програмі KeyCollector, але там групи потрібно створювати вручну, що не дуже прикольно, але працює. Для цього потрібно зайти в розділ Дані/Аналіз груп та налаштувати правила угруповання:
Основні моменти, які використовуються для якісного та швидкого збору СЯ описані, сподіваюся, що інформація допоможе у просуванні вашого проєкту. Якщо самостійно робити СЯ немає часу, бажання чи досвіду, звертайтеся в нас є час, бажання та досвід.